Vestigingsklimaat gaat over de aantrekkelijkheid van de Cleantech Regio voor bedrijven, én voor inwoners. Dat betekent bijvoorbeeld dat de Cleantech Regio inzet op het verder ontwikkelen van de verschillende binnensteden tot levendige en bruisende centra van economische en culturele activiteiten die als een magneet functioneren.
Ook de aanwezigheid en bereikbaarheid van bedrijventerreinen speelt hierin een grote rol. Er moeten nog meer mogelijkheden en bekendheid komen voor Cleantech bedrijvigheid en de regio moet als het ware een natuurlijke keuze zijn voor Cleantech bedrijven om zich er te vestigen.
MKB Nederland organiseert een keer in de twee jaar de verkiezing van meest MKB-vriendelijke gemeente/stad van Nederland. Deze verkiezing gaat over aspecten betreffende dienstverlening van de gemeente, het imago van de plaats, de communicatiestrategie en ook zaken als hoeveel "waar krijgt een ondernemer voor zijn belastinggeld", in de zin van goede infrastructuur en het beschikbaar stellen van goede bedrijventerreinen.
Jongeren in de leeftijdsgroep van 15-19-jaar verlaten de Cleantech Regio om bijvoorbeeld elders te...
Oost NL, de ontwikkelingsmaatschappij voor Oost Nederland heeft een afdeling...